warmte! - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu warmte! - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu

warmte!

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris

22 Februari 2010 | Marokko, Marrakesh

Gister ochtend, om 1 uur, aangekomen in Casa Blanca. Mohammed en zijn nieuwe vriendje hebben ons opgehaald en toen moesten we nog 3 uur rijden naar Marrakesh! Maar gelukkig kregen we wat chips&drinken om de reis te verzachten.

Aangekomen bij Mohammed's huis, wat nog 100x mooier is dan zijn auto, gelijk gaan slapen. Gisterochtend: het regende.. maar tegen de tijd dat we uit ons bed kwamen was het beter, ontbijt stond klaar (zo doen ze dat in Moroc) en daarna doorgegaan naar Medina.
De oude stad, leuk om mee gemaakt te hebben en vooral heel mooi. Het bestaat eigenlijk uit een groote markt, met mannetjes die van alles zeggen om je iets te verkopen (zis is nais, but joee are beautivull). Toen we aan het einde van de middag even ergens wat gingen drinken op het dak, heel mooi uitzicht.

Stel je voor: je zit bovenop een gebouw en als je naar beneden kijkt zie je allemaal mensen door elkaar heen lopen, hier en daar een parasol of plastic doek er boven uit, ergens in het midden heel veel rook en allemaal lichtjes. Je hoort verschillende soorten muziek door elkaar, van slangenbezweerders tot hiphop.
Als je dan iets hoger kijkt, zie je een paar moskeen (daarover straks meer), huisjes (met allemaal schotels) en in de verte het mooie atlas gebergte. Prachtig!

Tegen de avond reden we terug. Bij Mohammed wat couscous gegeten, ja dat had die wel zelf gemaakt (deels dan), en rond 10 uur richting restaurant, om nog een keer te eten haha.
Erg chill, maar toch chique restaurant.
Daarna (na heeerlijk te hebben gegeten) door naar Pacha om uit te gaan. haha moet je je voorstellen: met je moeder uit?

Maar gelukkig had ze al wat op dus viel het heel erg mee.
Daarna terug naar ' huis '.

Nu zit ik met Casper in een internet cafe in de buurt, omdat de computer van Mohammed kapot is.
We krijgen zo een rondleiding door the city en morgen gaan we richting de woestijn!

BisSalaaaaam

xxxxxxxxxx