avec la camel au desert - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu avec la camel au desert - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu

avec la camel au desert

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris

26 Februari 2010 | Marokko, Rabat

salaaaaam
we zijn gister terug gekomen van een nachtje woestijn. we gingen woensdag middag om drie uur weg, om vanaf het hotel per kameel de desert in te gaan.

het is echt een hele speciale ervaring, je voelt je zo klein opeens als je in een soort grote zandbak zit ben niks en niemand om je heen.. naja oke je moeder en broer en twee vrienden (en de gids, want zonder hem waren we nu nog steeds daar ergens)
soms is dat moment wel eventjes weg, want het lijkt aan de andere kant ook wel op een soort hele grote duin.. heeeele grote haha, maar als je dan weer om je heen kijkt en overal alleen maar zand zand en nog eens zand ziet, in de verte de zon langzaam naar benede ziet gaan, de pijn in je benen weer voelt en het op en neer dijnsen van het kameel, ben je weer terug.

na 3 uur 'kameelrijden' kwamen we aan bij de overnachtings plek, daarna zijn casper alda en ik op een (zand) berg opklommen (met bloed, zweet en tranen, letterlijk) om de zonsondergang te zien, wat ik dus nooit meer doe!
toen we benede kwamen stond er thee klaar en even later ook eten. na gelachen, getrommeld en gepraat te hebben zijn we gaan slapen. (trouwens dat van de min duizend in de sahara is echt bla, want het viel reuze mee)

de volgende ochtend, naja nog dezelfde nacht, vroeg wakker gemaakt om de zonsopgang te zien. wat echt prachtig was! terug de kameel op, weer eerst bijna naar voor gevallen en dan bijna naar achter (rare beesten die kamelen), en 3 uur later terug bij het hotel.

weer een heerlijk ontbijt gehad, gedoucht, afscheid genomen van de liefste gids en toen aan de terug reis begonnen. back to Marrakesh!
na een paar uur stopte we ergens in een gorgia (excuze-moi als ik het fout schrijf), oftewel soort smalle kloof. prachtig! even daar real moroc food gegeten en terug in de auto.

na een paar stops, mooie uitzichten en vooral misselijkheid waren we terug in Marrakesh.

gelijk in slaap gevallen en vannochtend eindelijk weer lekker uitgeslapen.
vandaag vooral een rustig, WARM, dagje gehouden. naar een zwembad gegaan en nog wat dingetjes gekocht.

zit nu in een internet cafe en ga zo terug naar Mo's place. hahhhahah
en eten!
morgen naar Casa Blanca en dan terug vliegen.. terug de kou in.. terug naar school.. bah

looooove
ps shoukran is dankje wel in arabismarrokaans en tanna merd is dankjewel in het berbers

• 26 Februari 2010 - 22:21

Oma:

hallo doris. Wat een ervaring!! maar wel ge noten ? veel groeten aan alda Casper en jij natuurlijk DDDoooooooeeeeeeiiiiii

• 28 Februari 2010 - 21:13

Alda:

wauw,
    dag doris
    eindelijk gelezen wat je allemaal geschreven hebt over onze mooie reis door marokko. Leuk. dank
    mama

• 01 Maart 2010 - 18:24

Buuvke:

Tanna merd. Je bent aanstekelijk. Volgende keer wil ik ook mee!

• 01 Maart 2010 - 20:10

Stans:

Fijn om even met jou/jullie op reis te zijn via jou verhaal. Wat hebbem jullie veel gedaan in korte tijd!En wat heb je het allemaal weer prachtig bescheven.
    Lieve groet, Stans.

• 03 Maart 2010 - 07:59

Erwin:

Goed gedaan Doris en leuk idee ook om alles zo neer te zetten.
    Toppie!!