Hitte! - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu Hitte! - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu

Hitte!

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris

24 Februari 2010 | Marokko, Rabat

wauwauwauw waar moet ik beginnen?
eergister, na mijn verhaal getypt te hebben, zijn we naar een oude school en museum gaan kijken in Marrakesh.
Heeeel mooi!
Weer morocthee gedronken op een dak, wat je steeds meer opvalt is dat telkens als een moskee begint om te roepen dat mensen moeten gaan bidden (Allaaaaahh Agbar), dat alles stilvalt.. en zelfs sommige mensen gaan mee schreeuwen (dat noemen ze hier zingen maar oke..) !

Gister ochtend zijn we vroeg begonnen aan onze reis naar de woestijn, wat 9 uur duurt als je non-stop rijd, zelfs als Mohammed door de bergen heen scheurt. Maar gelukkig gingen we op sommige plekken stoppen, om een jus te drinken (wat hier veel lekkerder is) of gewoon voor het uitzicht. We reden namelijk door het atlas gebergte en dat is echt prachtig! Elke 10 minuten heb je wel een ander landschap en het is allemaal even mooi.

Ook hebben we een stop gemaakt bij de filmstudio van Ouarzazhat (waar ze de couscous-westerns maken zoals gladiator, the mummie etc.) Zo had je ook een ' oud ' dorpje, gemaakt als decor voor de film Jezus of Nazareth, waar nu mensen zijn gaan wonen die nu ook deel van het decor zijn! In de filmstudio kon je decorstukken van de films zien zoals een stormram (Jeruzalem) en katapult (gladiator).

Daarna ergens langs de weg gegeten, een echt Marokkaans omelet, doorgereden naar de sahara. Nu zit ik met Casper in een mooi, uitgebreid Marokkaans hotel van stro en klei.
Om drie uur vertrekken wij, per kameel, voor een nachtje in de desert. Waarbij we de zonsop- en ondergang kunnen zien.

trouwens een tip voor de mensen die ook naar Marokko gaan: bij politie heel lang rekken, dan druipen ze vanzelf wel af want ze weten dat er genoeg andere mensen zijn die overtredingen maken.
Aangezien Mohammed met iedereen hier makkelijk een praatje kan maken, bekend of niet, is dat geen probleem.

wat jammer is, is dat ik ontstoken ogen heb gekregen van al het stof, en de felle zon helpt ook niet echt mee.

au revoir mes amies
x doris (en caca)

• 25 Februari 2010 - 09:13

Chris:

superleuk doris, klinkt goed allemaal. en die zon; ff volhouden nog, hier zittie lekker achter de wolken ;[
    geniet ervan, groetjes xx

• 26 Februari 2010 - 21:25