Cambodja alive. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu Cambodja alive. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu

Cambodja alive.

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris

08 Februari 2013 | Cambodja, Phnom-Penh

Zo, we zijn aangekomen hoor.
Nadat we Nederland hadden verlaten met de gedachten "zo in Azie te zijn" bleek dat "zo" iets langer te duren.

Want in 13 uur naar Bangkok vliegen via China is nog te overzien, vooral als er zoveel leuke films zijn dat je niet eens wilt slapen. Maar zodra je 24 uur na het wegvliegen in de regen, nog steeds ongeslapen (ditkeer niet dankzij films maar hitte en beweging) pas bij de grens van Cambodja aankomt begin je toch aan jezelf te twijfelen.

Voordat je het weet sta je tussen de bergen spullen, mensen en goederen waarvan het de bedoeling is dat ze op een voortuig zitten, maar of het nou een auto, trek kar of mens is, je ziet het toch niet. En dan vraag je jezelf af waarom jij dan degene bent die door de controle moet.

Na een aantal uur te wachten - met een bezigheid die vooral bestond uit heen en weer gereden worden met het idee naar een bus te gaan, maar oh nee, het busstation sluit natuurlijk al om 5 uur en het is pas 5.30.. Eeeen weer terug - zaten we in de 6 uur rijden bus naar Phnom-Penh.
Eindelijk, zou je denken, maar nee hoor aziaten zijn niet te vertrouwen met tijd. Waardoor wij niet alleen langer in de bus zaten maar Marly en Nus ook nog 5 uur langer op ons gewacht hebben.

Maar alsof een reis van bijna 40 uur (en weinig slaap) je tegen houd om uit te komen in een prachtige stad met heerlijk weer en super lieve mensen. Mooi niet dus.

Na een (paar) drankje(s) om Nus haar verjaardag nog even te vieren zijn we onze jetlag gaan uitslapen (voor Nus en Marly lees: kater) zodat we vandaag een dag vol cultuur, dans, eten en drank kunnen hebben.

En hoe is het daar in de kou? Ha-ha.

• 08 Februari 2013 - 10:32

Alda:

Goede vuurdoop hebben jullie gehad die je leuk hebt beschreven.
    Tijden zijn altijd langer dan aangegeven, behalve bij massages is mijn ervaring.

• 08 Februari 2013 - 14:34

Sandra BuuV:

Ja ja Aziaten en Tijd: ze zijn juist heel betrouwbaar met tijd:
    Westerlingen kennen de tijd, en Oosterlingen hebben de tijd ;)

Aziaten kennen ook woorden als Jam Karet wat vrij vertaald Elastieke Tijd betekent hehehe.
    Dus Tijd is daar een rekbaar begrip.
    En dan is het plaatje weer rond.

De eerste kater is alweer binnen dus: hoeraaaaa!
    Veel plezier en ik kijk uit naar het vervolg.

XXX

• 08 Februari 2013 - 19:04

Indi:

Aaaaaah D!! Zielig!!
    Nou ja een slecht begin zegt niks over de rest van de reis! Things can only go up!! Haha
    Kan niet wachten tot je volgende bericht!
    Mis je!!!
    En remember.. Niks van de straat eten!!! En alles met een rietje drinken!

Loveyoubooboo
    Xxx