Dag land van de openheid, hallo land met de tijd. - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu Dag land van de openheid, hallo land met de tijd. - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu

Dag land van de openheid, hallo land met de tijd.

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris

25 Maart 2013 | Laos, Vientiane

Zo, ik moet even terug graven in mijn mooie reisherinneringen hoor.
Ik was bij de laatste dagen in Cambodja he? Oke mooi.
De liftreis naar Kratie verliep voor Nus en Duif net iets beter, waardoor wij een tussen stop maakte in Kampong Chang. Maar, geen probleem, wat waren wij daar blij mee. Opeens waren we beland in een heel schattig Frans dorpje (los van alle Aziaten die er rondlopen natuurlijk...) aan het water met weinig toeristen, mij hoor je niet klagen hoor!

Dit is ook de plek waar we een groep van 30 motorrijders hebben ontmoet, die we de dagen daarna overal tegenkwamen (ook nogal moeilijk te missen, zoveel mannen bij elkaar). Waar we het keer op keer heel leuk mee hebben gehad. Kratie en Struem Streng waren vergelijkbaar, ook mooi gelegen aan de Mekong en hier en daar een dolfijn die zijn koppie lied zien. Onze laatste dag in Cambodja hebben we op een bruiloft doorgebracht (wat achteraf een verloving bleek te zijn, maar mij viel het verschil niet op). Waar ik als enige "ongehuwde" van de groep ook een aantal verlovingen te pakken had. Even kwam de angst nooit meet het land uit te komen (poeh poeh, wat een angst zeg), maar het is ons toch gelukt!

De grens overgereden achterin een busje vol met Cambodjaans bier. Dat is nog eens met stijl Laos inrijden. Vanaf daar een uurtje gereist om op de 4000 eilanden aan tekomen, een groep eilanden in het zuiden van Laos gelegen in de Mekong. Allemaal leuk en aardig zo'n idee, maar kunnen we het de volgende keer misschien ietsje beter uitwerken? Ik bedoel los van het in de hangmat hangen (wat nooit tegenvalt), beetje rondfietsen, biertjes drinken en zwemmen was er niet veel aan. En ik weet dat het zo gek nog niet klinkt, maar dat kan natuurlijk overal. En meestal heb je dan geen last van overdreven dronken Laotianen en Fransen die denken super hippie te zijn met hun stukje grond op Don Det/Kon. Dus na 3 dagen een beetje tussen de eilandjes gehupst te zijn, hadden we het wel gezien.

Dus zijn we maar van het "echte" Laos gaan genieten. Op motoren het zuiden van Laos verkennen is een van de beste ideeën ooit! Aangezien (achteraf gezien waren het slechts van Laotianen in het zuiden, maar dat wisten we toen natuurlijk nog niet en ik ben mezelf volledig in het verleden aan het plaatsen op dit moment, dat begrijp je.) Laotianen maar rare mensen zijn, die dronken of ontsettend ongeïnteresseerd overkomen ben je maar al te blij om even de stad te ontvluchten en het plattenland over te crossen.

Ik hou jullie nog even in spanning over dit 12 daagse-met de motor het gehele onderste gedeelte van Laos door gaan-verhaal (nee ik kan het niet beter uitleggen), dat komt morgen. Het moet wel leuk blijven natuurlijk.

Heel veel liefs uit dit steeds warmer wordende land. 38 graden! (Sorry, kan het niet laten).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Doris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 33966

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 11 Juli 2016

Neem me asseblief na Kaapstad

05 Februari 2013 - 08 Mei 2013

L'Asia!

13 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Ecuador here we come!

20 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Op naar het avontuur

07 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Thailand met Chric

Landen bezocht: