Dag Azie, tot snel! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu Dag Azie, tot snel! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu

Dag Azie, tot snel!

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris

21 Mei 2013 | Nederland, Amsterdam

Zo, pff, alweer bijna twee weken thuis. En wat een baggerzooi. Het weer is slecht: regen, koud, wind en vooral veel boos kijkende mensen op straat. Gelukkig maken mijn lieve vrienden het een stuk makkelijker!

Maar, maar, maar. Ik heb natuurlijk nog een laatste week van mijn reis te beschrijven! Niet dat er veel bijzonders is gebeurd, maar ik kan het natuurlijk niet maken om het hierbij te laten. Dus bij deze:

De reis naar Chengdu was een tikkie langer dan verwacht. Mijn gedachte was om eerst een bus te pakken van hooguit 5 uur en vervolgens een trein van 12. Deze droom vervloog zodra ik bij het busstation aankwam en ik naar een slaapbus werd gebracht, een bus die er 18 uur (dat is dus geen VIJF uur, duidelijk) over zou doen. En 18 uur in een slaapbus is nog best te overzien, aangezien je kan slapen (!), maar in China gaat dat anders. Als je overal om je heen rochelende, spugende en overgeïnteresseerde mensen hebt, kan ik je vertellen dat het slapen niet zo makkelijk gaat als gehoopt. En als je daarna 5 uur moet wachten op het treinstation (ja dit keer wel vijf), is het niet heel raar dat je minder goed oplet, maar wel heel vervelend als je tas wordt gestolen. Dus op het moment dat ik in Chengdu aan was gekomen was er een Chinees ergens allang aan het genieten van mijn prachtige zwaard en portemonnee! Oh, en van een gedeelte van de souvenirtjes...

Maar niet getreurd, niks krijgt een reizende dodo klein. Al helemaal niet als ze nog maar een week te reizen heeft! Dus ik heb mijn laatste dagen in China goed gespendeerd, bij het bezoeken van een reusachtige boeddha tot het ontmoeten van 20 stonede Chinezen in een donker achterkamertje. En ik weet dat jullie natuurlijk zitten te wachten op een prachtig verhaal over panda's, maar helaas. Die heb ik niet. Aangezien die ene Chinees mijn portemonnee had, had ik net niet genoeg geld. En om heel eerlijk te zijn zat ik ook niet echt te wachten op nog een attractiepark met 34958 Chinezen die eerst met jou op de foto willen, dan met jou en de panda en dan alleen van jou en de panda. Want als je dan eindelijk te tijd hebt om de panda daadwerkelijk te zien, is hij allang weer weg. Dus nee dankjewel.

Na China ben ik, via Maleisië, naar Bangkok gevlogen. Om mijn laatste dagen niks te doen, te genieten van het heerlijke (oef) overdreven tropische weer en Nus en Duif weer te ontmoeten. En dit is precies wat ik gedaan heb. Hele leuke mensen ontmoet, inclusief mijn broer Casper, Duif haar verjaardag gevierd, Nus uitgezwaaid, cocktails gedronken en Pad Thai gegeten, spullen gekocht en aan het zwembad gehangen. Geweldige laatste dagen! Beetje, kleeeein beetje, van Bangkok gezien want de rest had ik natuurlijk al bezocht toen ik er de vorige keer was met Chris.

En nu, terug in Nederland. Terug. En het gevoel dat ik elke moment weer in Azie kan zijn begint toch echt weg te ebben. Helaas, dat gaat nog even niet gebeuren. Maar als de zon eens begint te schijnen in dit heuse kikkerlandje, dan ga ik vast wel weer mee schijnen.

Heel veel liefs en bedankt voor het lezen!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Doris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 878
Totaal aantal bezoekers 33929

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 11 Juli 2016

Neem me asseblief na Kaapstad

05 Februari 2013 - 08 Mei 2013

L'Asia!

13 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Ecuador here we come!

20 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Op naar het avontuur

07 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Thailand met Chric

Landen bezocht: