welkom in Chang Mai. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu welkom in Chang Mai. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu

welkom in Chang Mai.

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris

12 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

De dag na de fietstocht kwam ik erachter dat ik toch niet zo goed tegen een jetlag kan dan ik dacht.. dus heb de hele dag uitgerust.

De dag daarna (gister dus) begonnen Chris en ik aan een reis (van 12 UUR!) naar Chang Mai.
De ochtend begon al geweldig.. ik werd wakker, na 3/5 slaap, en toen gelijk de drukte in naar het station.. daar dachten we eens echt Thais te ontbijten.. Uh,ja. Iets te thais eigenlijk, ik kreeg een soepje met gestold bloed erin en kippenpoten en beetje mie. Heeeeeeerlijk!
Gelukkig kwamen we Sofie nog even tegen die wel een normale zaak had gevonden, met broodjes.
Nog even met haar gepraat en toen stapte we in de trein.

Ik had het ergste verwacht maar het viel allemaal heel erg mee. We zaten in een frisse trein (2e klas) met zachte stoelen. We kregen eten (van een hele vrolijke en leuke mevrouw, not) en afentoe wat drinken. Ook werd steeds eten in onze handen geduwt van een jongentje die voor ons zat. (fat-ass thais)

In de avond gingen we, na aankomst, met de tuktuk naar hotel. Eerst nog even (ja casper!) naar een barretje in 'n buurt waar allemaal rasta's en hippie's waren, na een margarita en wat bob marley terug gegaan naar het hotelletje. Wat tegen viel. De douche was net een druiper en het bed een plank. Dus vannochtend ging chris als een echte reiziger een nieuw hotel zoeken en dat heeftie gevonden ook.
Heel gezellig, lekker eten, veel backpackers en een.. zwembad!

Vandaag zijn we na een paar baantjes (2..) naar tempels gaan kijken en monniken (echte schattige manneke's). Heel mooi (de tempels) en anders. Daarna liepen we terug over de sundaymarket. Gezellig. Wat je hier wel heel veel ziet zijn (80jarige dikke) westerlingen met een (jonge) thaise vrouw.

Nu zijn we net terug gekomen en gaan we zo slapen.
Morgen: de stad verder verkennen en massage nemen. jihoe.
en dinsdag gaan we op een trekking door de jungle.

Aju

• 13 Juli 2009 - 16:35

Amsterdammertje:

haha prachtig zie het allemaal helemaal voor me en ja van die oude westerse mannen met een jonge thaise vrouw had je kunnen verwachten. Alda heeft net voor paar duizend euro nieuwe meubels gekocht zoals bankje buiten, beelden, spiegel, kaarsen, tafeltjes lampen en andere prutseltjes. ik kijk al uit naar het volgende verhaal. Groeten aan chris je broer casperx

• 13 Juli 2009 - 21:20

Oma:

hoi , ik kijk telkens naar je berichtje is leuk om te lezen van jullie avontuur, zorg maar dat je niet ziek word van al dat vreemde eten , hebben ze gewone fietsen zoals wij , of risk? en de trein gr. tot later doei, Oma.

• 15 Juli 2009 - 08:23

Alda:

in de jungle heb je natuurlijk geen internet aansluiting. hoop toch dat ik gauw weer kan lezen wat je beleefde. ik liet een langer bericht achter op je email adres. oh ja en casper overdrijft en 'onderdrijft', ik heb voor ruim duizend euro aan mooie indiaase spullen uitgegeven.
    veel liefs mn lief

• 15 Juli 2009 - 08:28

Helen:

hi doris, have lots of fun and a big hug to you and chris.
    Helen.
    p.s i am jealous !!!!

• 15 Juli 2009 - 08:29

Helen:

and look forward to seeing some photos !!! :-)

• 15 Juli 2009 - 15:51

Buuv Sandra:

Jee zo'n vakantie wil ik ook wel, met zwembad natuurlijk he! Have fun, niet te veel sjansen en groetjes an die Papa