kho pangan - khoa sok - petchaburi. - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu kho pangan - khoa sok - petchaburi. - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu

kho pangan - khoa sok - petchaburi.

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris

27 Juli 2009 | Thailand, Cha-am

de laatste avond op Kho Pangan.
we waren verhuist naar het bungalow park van de Australieze Chris. (met z'n vrouw en kinderen :))
gezwommen, ja in het donker ja in de zee, chris weer met de man daar geblowt en nog een duitser, en wat gedronken en vooral gelachen.
heel gezellig!

de dag daarna werden we door oma naar de pier gebracht om vervolgens met de boot naar surathani te gaan. het verliep allemaal heel goed en 4 uur later waren we op het vaste land.
van daarruit verder met de bus en minivan naar het regenwoud: Khoa Sok.
we waren in een mooi bungalow park met prachtig uitzicht.
heel toevallig was dat in hetzelfde park ook mensen zaten met wie we op de boot ook waren.

na wakker te worden met het geluid van vogels en krekels gingen we een tocht door de jungle doen. met Chris als gids.
Echt heel mooi! alleen omdat ik heel moe was van het slechte slapen (hard bed & net iets te veel krekels) gingen we na 2/3 uur weer terug. precies op dat moment kwam de regen bui, ohja! we zitten in het regenseizoen. eerste keer dat we daar last van hadden deze vakantie. helemaal doorweekt aan gekomen, en enorme zin in een lekkere warme douche, die we niet hadden, gingen we avondeten.

volgende dag om 8 uur begonnen met een laketocht.
eerst uur naar de pier gereden en toen met de (longtail)boot naar een soort kamp van drijvende huisjes. prachtig uitzicht en heerlijk gezwommen. vannuit daar naar een eilandje gereden voor een wandeling(etje). uitleg gekregen en door gegaan naar de vlotten. daarmee naar een grot gevaren, druipgrot. wel mooi, maar niet heel bijzonder. weer terug met de vlot, over het eiland en weer aangekomen bij de huisjes. nog even een frisse duik (wedstrijdje wie het langste op een drijvende boomstam kon staan) en weer terug.

al met al een hele leuke tocht, mooie plekken gezien en leuke mensen ontmoet.
een stel, die we daar ook hebben leren kennen, reed de volgende dag mee met de taxi & trein naar petchaburi (zij stapte wel iets eerder uit) weer zo'n lange treinreis! gelukkig kreeg ik wel een geschiedenis les en hadden we een geweldige aardige en vrolijke vrouw die ons eten gaf en drinken, not.

aan gekomen in petchaburi, duizend hotels afgegaan en uiteindelijk in het sun hotel uitgekomen. even lekker luxe! Sofieke ontmoet, lekker gegeten en een massage genomen.
Dag daarna kreeg sofie opeens hele erge last van haar migraine, echt siel. dus moesten we even onze planning omgooien. (wat ik uiteindelijk niet zo erg vond)

zo kwamen we dus een paar uur later aan op het centrum waar Sofie werkt, het is een vrijwilligers centrum voor zielige dieren.
echt heel leuk om te zien. ze hadden echt alles, duizend aapjes (met iets te lange armen), tijger, beren, vogels (inclusief de adelaar en neushoornvogel), kippen, varkens, paarden, krokodil, otters, leguaan, ciffet, luipaardkat, gewone katten, honden en het liefste beestje ter wereld: loris.
een soort sloom aapje met echte puppie oogjes. ik smolt.

na met de aapjes gespeelt te hebbn (oke, oke, geplaagt) en gekeken hoe ze gevoerd werden, voelde sofie zich wat beter. (ze had gewoon last van heimwee maar durfde het niet te zeggen.)

dus gingen we door naar Cha-am.
daar gaat me volgende verhaal over.

anders word het te veel he, ja.
xxxxxxxxxxxxx