Sawadee Khaaa fietstocht. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu Sawadee Khaaa fietstocht. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu

Sawadee Khaaa fietstocht.

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris

09 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Deze dag was geweldig!

Omdat we gister heel vroeg waren gaan slapen werden we vannochtend al om 9 uur wakker (dat is dus 4uur snachts in NL)..
Toen zijn we opgestaan en na het douchen in de buurt wat gaan eten.

Daarna zijn we naar China-town gegaan, wat een drukte!
Het was bloedheet en overal hingen rare geurtjes. Moet je je voorstellen: je loopt door een hele smalle straat waar nét een auto door zou passen, en dan (ookal is het zo smal) staan aan allebei de kanten van je echt 5winkeltjes op 8/10 meter! Heeel krap en klein dus.
Op de stukken waarbij ze speelgoed enzo verkochten (sprulletjes dus) vielen de geuren heel erg mee, maar op de stukken waarbij ze eten verkochten (van hele kippen, gestold bloed, tot tongen en levers!) kwamen echt geuren voorbij waardoor ik totaal geen honger meer had.

Daarna, rond 12 uur, kwamen Sophie en Tim, die jarig zijn vandaag. We zaten op dat moment in een heel chiq hotel midden in China-town. Een uurtje later gingen we (na wat te drinken & een paar taartjes) een fietstocht door Bangkok maken.

Dat was geweldig! Echt een aanrader. We hebben op deze manier heel veel van Bangkok gezien waar we anders helemaal niet zouden komen.
We begonnen in China-town. (Ja! echt door die smallestraatjes) En daarna gingen we met een pondje naar een ander gedeelte van Bangkok, waarna we door gingen naar een tempel en later de landbouw (nog steeds in Bangkok) heeeel anders dan in Nederland.

Daarna gingen we met een longboat een stukje varen. Dat is een langwerpige boot in felle kleurtjes met een grote moter achterop. Daarna gingen we nog een stuk fietsen en na een uurtje ofzo wat eten. Het was versgemaakt en echt heeeerlijk! Daarna nog een stukje gevaren en toen terug naar het hotel.

De hele fietstocht (vooral bij China-town, waarbij je echt 20 mensen in een minihokje in het pikkedonker zag zitten) leek echt een soort toneelstuk waarje doorheen fietsde, bij de moeilijke stukken waar veel arme mensen woonde enzo was iedereen alsnog vrolijk en lief aan het lachen.

Nu zit in bij Tim in het appartement en gaan we zo eten (even gedoucht omdat we het bloedheet hadden en helemaal plakte).

xxxxxxxxxxxliefs.

  • 10 Juli 2009 - 17:42

    Broer:

    fijn dat alles zo leuk is alda kan hier elk moment thuis komen en ik heb honger .. hoelang blijven jullie nog in bangkok? ik hoor het wel groeten daar casper

  • 10 Juli 2009 - 21:18

    Alda:

    hallo lieve reizigster
    leuk dat je schrijft over wat je ziet, denkt en meemaakt. fietsen door dat drukke bangkok lijkt me een heel avontuur. ik zat graag op de taxiboot, wel zo relaxed. ik ben een paar uur terug van een weekje lissabon. samen met Helen was het weer erg leuk. prachtige stad en lekker dicht bij mooie stranden. ga er zeker nog eens naar toe. ik ga zo ook lekker slapen. raar idee dat jij al uren in bed ligt en op staat als ik me weer omdraai. ik ben benieuwd naar je volgende verhalen. vind je het goed als ik je site ook doorstuur naar helen? kunnen alle bezoekers van jouw site reacies lezen? liefs liefs je mama

  • 12 Juli 2009 - 10:49

    Oma Thecla:

    hallo Doris en Chris. ik lees dat jullie veel beleven, en zien en ruiken. nou leukhoor, geniet ervan, ik ben terug van een fam. fiets vak. maar het regende regelmatig dus we gingen o.a musea bezoeken anton heiboer [ zeg tegen Chris. nog veel mooie dagen en tot later gr. Oma reusel.

  • 12 Juli 2009 - 14:05

    Dirk:

    klinkt allemaal heel erg goed Doris...veel plezier en ik kijk uit naar je volgende bericht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand met Chric

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2009

Cha - am en de ladyboys.

27 Juli 2009

kho pangan - khoa sok - petchaburi.

21 Juli 2009

Snorkelen !

18 Juli 2009

Tiger kingdom & Reis

16 Juli 2009

Jungle tocht !
Doris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 33942

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 11 Juli 2016

Neem me asseblief na Kaapstad

05 Februari 2013 - 08 Mei 2013

L'Asia!

13 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Ecuador here we come!

20 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Op naar het avontuur

07 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Thailand met Chric

Landen bezocht: