Jungle tocht ! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu Jungle tocht ! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu

Jungle tocht !

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris

16 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

We werden om 8 uur gewekt door de groepsleider voor de tocht.
Snel wat gegeten en in de auto stapt. Het was zo'n auto waarin ik me echt een legermannetje in voelde ofzo ( ik had ook een legertas ). Met een opening aan de buitenkant. Gelukkig waren er hele leuke mensen en waren ze of engelstalig of nederlands/belgisch. Er waren 3 belgische meisjes, stil maar oke, 2 engelse mensen, die me vader heel aardig vond maar wij heel irritant (daar hoor je straks meer over). En 2 hele leuke australische meisjes, een nederlandse jongen (hij zei amsterdammer maar was een haarlemmer. ts) en wij.Na een uurtje kwamen we bij een markt waar hun (de begeleiders) avond eten gingen kopen enzo en de rest drinken voor onderweg.
Weer echt zo'n typisch marktje met te veel soorten eten door elkaar heen.

Na een halfuurtje gingen we door de bergen in. We kwamen steeds op een slechtere weg met gaten en hobbels.
Na ongeveer nog een uur gingen we lunchen, onderaan een hele grote buddha op een berg. Lekker - standaart - thais eten. Daarna nog even die buddha gezien en weer door.
Na een uurtje over gaten gereden (iedereen in die auto deinsde lekker mee) kwamen we aan bij een ' local village' wat niet meer was dan 3 huizen en een (chineze) school. Vanaf daar gingen we lopen, eerst nog eventjes over de weg maar al snel in de bossen en over de rijstvelden. Heel mooi en het lopen viel wel mee..

.. Tenminste dat dacht ik toen nog, na anderhalf uur bergop, en een beetje bergafwaarts, te lopen waren we allemaal moe en vies plakkerig. gelukkig hoefde we toen nog maar een half uur ongeveer. Daarna kwamen we aan bij een heel simpel huis, maar wel een knus, dat aan een waterval stond. iedereen lekker zwemmen dus.

dat klinkt makkelijker dan dat het is. Tegen een waterval inzwemmen omdat we eronder wouden komen? Uh nee stop maar.
Was wel heel verfrissend en lekker.

Daarna was er kampvuur. Even later kwam er een heel schattig thais mannetje: dinnah timmehh dinnahh timehhh. (dinner time)
Eten dus.

Daarna gingen veel mensen al vroeg naar bed, maar die jongen, die 2 meisjes en ik niet. Het was heel gezellig en leuke mensen.

De bedden zagen er heel leuk uit, maar waren echt veel te hard. En Chris kon helemaal niet slapen omdat hij last had van de huistofmijt. Na een nacht van weinnig slaap dus werden we om eight thilty (half 9) wakker gemaakt.

Coffeehh timahh. Ontbijten dus.
Daarna spliste onze groep op. De mensen van de 2daagse tocht (chris, sarah (aus), Riston (aus), die 2 engelse en ik) gingen nog 2 uur lopen.
We passeerde een river en even later kwamen we aan bij het dorpje daar.
We gingen met de truck rijden, riston, sarah en ik staan alsof we indiana jhones waren hahaha. En na een half uur gingen we lunchen.
Daarna gelijk door naar de olifanten!

Dat wou ik al zo lang en het was echt geweldig. We hadden een heel grappig mannetje voor op zitten die alles nazei wat wij zeiden. Bijv. ik zei a siel! en hij ah shell. Heel leuk. Ik had ook nog een gevecht, met hele kleine vruchtjes die ik gooide op een ander mannetje. I love thaise elephant-guys.

Daarna gingen we door naar het vlotvaren/ kayakken. Ik met sarah en riston op een vlot. Omdat risten een beetje gek is (leuk gek) begon ze een aap na te doen en dus dat mannetje helemaal los gaan en ons nat maken en schreeuwen: NO WET NO FUN! NO WET NO FUN! echt hilarisch.

Daarna terug gereden naar chiang mai en gedoucht.
Daarna ging ik een massage nemen met Sarah en Riston. Heel lekkere oilmassage. Nog wat dingetjes gekocht en gegeten. Daarna gingen we hier in de buurt ergens wat drinken. Het zijn echt 2 hele leuke meiden van 20 en komen dus uit austalie. Door hun heb ik echt 'geleerd' te leven per dag. Alsof je maar een dag leeft. geweldig!

Nu ben ik net wakker en ga ik zometeen, als het mag van chris, met die meiden en nog 2 anderen naar een park voor tijgers. Waarbij je ze kan vasthouden enzo.
Morgen gaan we naar Kho Pan nhan, een eiland, lekker relaxen hihih.

het is heerlijk hier.
maar ik mis jullie allemaal.
Heel erg bedankt voor de leuke reactie's trouwens.

Love xxxxxxx

  • 16 Juli 2009 - 13:12

    Broer + Oni:

    wat voor wc heb je gebruikt want dat stond er niet in, voor de rest wel alles haha. wens chris succes met de huisstofmijd. misschien kun je wel ietsje volwassener schrijven en niet de hele tijd enzo ofzo en let op je taal (ziet er niet uit hahaha). maar ik ben wel jaloers op wat jullie allemaal doen daar. hier is het ook heerlijk alda is weer nachtje weg. groeten aan de australische meisjes en chris mazzeltof

  • 16 Juli 2009 - 19:04

    Dirk:

    Ik ben ook jaloers. Goeie reis alvast naar Koh Phangan...da's nog een flink eind met de olifant! Groeten!

  • 16 Juli 2009 - 21:59

    Oma:

    doris, jullie genieten ervan , maar ik word al moe als ik het lees. hoe is de temp, hier alles oke. geniet maar . groeten van oma, ook aan chris en tot later. dddddoooooooeeeeeeeeiiiii

  • 17 Juli 2009 - 21:12

    Alda:

    dag lieve dochter.
    Via je mailbox reageerde ik al op je levendige beschrijving van de jungltocht. Nu ben je aan het slapen met de zee op de achtergrond. Straks lekker ontbijten met uitzicht op zee. chris zal wel een zwaar hoofd hebben hahaha
    liefs
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand met Chric

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2009

Cha - am en de ladyboys.

27 Juli 2009

kho pangan - khoa sok - petchaburi.

21 Juli 2009

Snorkelen !

18 Juli 2009

Tiger kingdom & Reis

16 Juli 2009

Jungle tocht !
Doris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 33922

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 11 Juli 2016

Neem me asseblief na Kaapstad

05 Februari 2013 - 08 Mei 2013

L'Asia!

13 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Ecuador here we come!

20 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Op naar het avontuur

07 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Thailand met Chric

Landen bezocht: