Wij hebben het REGENwoud meegemaakt! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu Wij hebben het REGENwoud meegemaakt! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu

Wij hebben het REGENwoud meegemaakt!

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris

01 Augustus 2010 | Ecuador, Baños

Ja, mijn moeder en ik hebben afgelopen maandag tm donderdag (3 nachten dus) in de Amazone van Ecuador geslapen. We waren met een groep van 10 jongeren en Alda. En wat was het geweldig!
We hebben heel veel meegemaakt en gezien; een luiaard, honderd verschillende apen, honderden vogels, pirañas (wat wat minder was), kaimannen, anacondas (wat Alda vooral heel leuk vond..), minikikkers, spinnen waaronder de tarantula (mjam), roze(!)dolfijnen en nog meer.

De eerste dag, na een mooie boottocht en lunch, gingen we dolfijnen zoeken (en gevonden hoor!) en een nachtwandeling maken. Zodat we de jungle by night goed zouden ervaren, en dat is gelukt hoor. Wat een regen! (het was sirieus aan het gieten, waarom een poncho als je toch nat word? No se) Maar ja, "thats why tell call it the RAINforest" Oh really?

De volgende ochtend gingen we (na een heerlijk ontbijt) richting ( dat gebeurt in de Amazone altijd met boten, of de voet, want van wegen hebben ze hier niet gehoord) onze ochtend-wandeling. Hallo ochtendhumeur, hallo wandeling-van-drie-uur. Maar het was wel interesant, zo heb ik gedurende deze trip geleerd hoe ik kan jagen, genezen, roken, oftewel (over)leven in de jungle!
Niet dat ik dat ooit ga doen, maar goed.

Na de luch en siesta, Ecuador is nou eenmaal door de Spanjaarden veroverd (vandaar ook het Spaans ;), gingen we piraña vissen. Helaas begon het opnieuw met bakken uit de lucht te vallen, dus het werd koud-piraña-vissen (en op die combinatie is Alda niet zo gek..). Toch een leuke ervaring, ookal knabbelde ze bij mij alles eraf zonder te bijten, maar toch een aantal gezien (de andere konden het wel).

Na het ontbijt de volgende ochtend, gingen we varen met als uitkomst een jungle-dorpje. Deze dag hebben we heel veel dieren gezien, dankzij onze geweldige (en beetje aparte) gids! Het dorpje was wel interesant, maar heb niet heel veel meegekregen van hoe ze nu echt leven. Behalve dat ik nu weet hoe je het originele brood van Ecuador (of de Amazone, een pot nat) moet maken van een vrucht die ik nooit ergens anders ga vinden.

Na de pauze gingen we naar de Laguna, een prachtig meer in de jungle met zwart water waarin 10tallen soorten vissen leven, dolfijnen, zeekoeien, pirañas etc. Hier hebben we toen de zondsondergang gezien (wauw!) en gezwommen (wauw!).

Hierna gingen we op jacht (?) naar karmannen en we hebben een grote gezien! Beetje eng, maar sloompjes. Deze avond bleef het gelukkig droog! Pffieuw.

Volgende ochtend vroeg op (JA vroeg, half 6!) voor een bird wacht. Goh, dat had ik niet willen missen..
Na het ontbijt onze weg terug gemaakt naar de bus (2 uur), naar Lagro Agrio (2 uur), en door naar Quito (8 uur!). No me gusta..

Al met al een leuke en speciale ervaring met een leuke groep.
De rest schrijf ik later, zoals hoe ik nu in een badplaatsje ben beland, zodat jullie niet inslaap vallen.
En ik ook niet.

Besitos,
Doris (y Alda)


  • 01 Augustus 2010 - 16:06

    Oma. :

    Wat interesant Alda en Doris, heb je veel mooie fotos gemaakt van die aparte dieren, en niet ziek van die natte en koude tocht? bedankt Doris dat je alles zo goed weergeeft. Ja het begint af te tellen Gr, en tot later. Oma

  • 01 Augustus 2010 - 17:20

    Stans:

    Lieve Doris en Alda ook,
    Wat een mooie belevenis weer. Geniet heel erg van je verhaal en hoe je het allemaal ervaart. Veel komt bij mij weer naar boven van het halve jaar dat ik in zuid-amerika was en ook ik was in de jungle. Toen ik in de jungle was hebben ze echt een kaiman gevangen, vond ik niet zo leuk, maar goed het hoorde er allemaal bij. De volgende ochtend konden we een foto maken en was het beest weer vrij.
    Nog 2 nachtjes slapen en dan ga ik ook op reis. Naar Dalyan in Turkije.Een idyllisch leuk plaatsje in een idyllisch leuk hotelletje. Ik heb er erg veel zin in en ben ongeveer terug als jullie ook terug zijn. Dus......ik zal niet meteen meer reageren op je reisverslagzoals je gewend bent. Als jullie thuis zijn ga ik vast nog veel horen. Geniet nog effe en tot later... Lieve groet en kus voor jullie beiden.

  • 01 Augustus 2010 - 17:35

    Dirk:

    Zwemmen in zwart water waarin ook piranhas en manatees rondhangen! Erg dapper van je, mij niet gezien. Nog veel plezier!!

  • 01 Augustus 2010 - 18:13

    Yasnaya Nuñez:

    Hallo mijn schatten! Mooie verhalen die volledig zijn van leven, interesserend heel!!!!! Ik ben mezelf heel blij dat jullie de kans hebben om leuke dingen daar te doen. Ik kan niet wachten om de foto's te zien. Alda ik mis je, mijn beste vriendinintje. Een dikke vette kus mua!!!!!hhhhhhhh : ))

  • 01 Augustus 2010 - 19:26

    Jacqueline:

    Hoi nicht en zus

    Het houdt maar niet op met jullie avonturen. Geweldig om te lezen, maar of ik het mee zou willen maken??? Ik schrok laatst al van een kikker bij ons in de tuin.
    Doris en Alda, geniet er nog maar goed van. Groetjes van Jacq.

  • 02 Augustus 2010 - 18:49

    Tjitske:

    Lieve Doris en Alda,

    Wat een geweldige reis maken jullie!!! Echt heel cool om allemaal te lezen. En Doris je schrijft al als een volleerd journalist !! Geniet er nog maar van! Liefs Tjitske
    OOk benieuwd naar jullie foto's!

  • 02 Augustus 2010 - 19:51

    Opa En Oma :

    Jullie maken een heel interessante reis Op je verjaardag kunnen wij zeker ook nog foto's er bij bekijken

  • 03 Augustus 2010 - 16:53

    Buuv Sandra:

    Ik ben zo benieuwd naar de foto's! Mijn beide buurmeisjes aan het vissen. Dat gelooft niemand!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Doris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 33988

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 11 Juli 2016

Neem me asseblief na Kaapstad

05 Februari 2013 - 08 Mei 2013

L'Asia!

13 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Ecuador here we come!

20 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Op naar het avontuur

07 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Thailand met Chric

Landen bezocht: