Laatste paar dagen.. - Reisverslag uit Manta, Ecuador van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu Laatste paar dagen.. - Reisverslag uit Manta, Ecuador van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu

Laatste paar dagen..

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris

05 Augustus 2010 | Ecuador, Manta

Vandaag alweer de laatste dag in een hotel, daarna een heerlijk (ahum) reis terug naar Quito en een stop in Manta. En dan vliegen we dinsdag alweer terug! Net als het hier een nationale feestdag is , lekker handig.
Maar we hebben er nog wel iets leuks van gemaakt de afgelopen dagen. Zo zijn we de eerste avond in Puerto Lopez wat gaan drinken (hier aan het strand kan je alle cocktails drinken die je wilt) en hebben gedanst (correctie: we hebben geSALSAdanst)
En ook hebben we gister een tocht gemaakt naar een eiland hier in de buurt, uurtje varen. Op de heenweg ergens gestopt om walvissen te spotten, echt heel speciaal om zo dicht in de buurt te zijn van die ongelovelijk grote beesten! Dezelfde dag hebben we ook vele soorten vogels gezien, zoals de (hier) bekende blauwvoet-vogel, zeeschildpadden (me gusta) en een hele boel vissen.

Omdat ik niet zo lekker was, ging ik (na een splitsing in de groep) met een gezin hier uit Ecuador mee wandelen. Wat gezellig was en ik ben (NOG meer) te weten gekomen over dit (PRACHTIGE) land.
Hierna hebben we een stukje verderop gelunched en gesnorkeld, wat echt heel mooi was. Ik heb een vis gezien die rond een meter lang was (een VIS!) en tussen schollen ingezwommen etc.

Op de laatste avond en dag in het leuke (leukste) kustplaatsje hebben we vooral genoten van de zee en het zwembad (en het eten natuurlijk). Nu zitten we 2 uur verderop in een ander kustplaatsje genaamd Manta, onze laatste nacht in een Hotel. Deze spenderen we niet te min met een vreemde maar goed. (Een andere Hollander, dat wel hoor)

Net nog even op het strand gelegen en in de golfen gesprongen. Zometeen eindelijk krab eten en morgen (ACHT uur) met de bus terug naar Quito.

xxxxxxxxxxxxxxx
en ik begin ons lelijke, platte, onaardige, maar geweldige Nederland wel te missen

• 07 Augustus 2010 - 06:27

Oma:

Ja Doris aan alles komt een eind. hier kan je nog lang van nagenieten. Alweer een leuke tijd gehad lees ik, geniet van de rest en tot later. gr, Oma

• 07 Augustus 2010 - 07:58

Jacqueline:

Hoi meiden

Het is dat je de laatste zin erbij schrijft, want ik wilde al reageren: Wat zal dat dadelijk afkicken zijn, hier in Nederland. Maar je schrijft dat je Nederland toch mist. Komt dat door vrienden en misschien zelfs gemis familie????

Doris en Alda, wacht niet te lang met jullie verhalen om die hier bij ons in Limburg te komen vertellen. We zijn ontzettend benieuwd. Vanaf deze plaats wens ik je nu alvast een fijne verjaardag, want nu is het onze beurt om op vakantie te gaan. Wij blijven in de buurt (Frankrijk). Is hopelijk ook mooi.

Groetjes en tot.....

Goede terugreis.

• 07 Augustus 2010 - 08:23

Eugène:

Ach, kom je nou alweer terug ? En dan krijgen we niet meer van die leuke verhalen over allerlei plekken en mensen en avonturen om van te genieten. Nou, dan kan je misschien nog doorgaan met een vriendendagboek over de Watergraafsmeer. In elk geval: iedere brief is heerlijk om te lezen, en jullie zullen allebei weer hartelijk welkom zijn. Neem een walvisje mee, voor in de gaasperplas. hartelijke groeten

• 07 Augustus 2010 - 21:43

Riek En Mia:

hallo Doris,
    heel erg bedankt voor je enerverende, informatieve en bijzonder boeiende beschrijvingen van een reis die jullie nog lang zal heugen. Wij hebben ervan genoten. Van harte welkom in ons mooie (op dit moment wat regenachtige) Nederland. Een aangename terugreis gewenst voor jou en Alda. Tot spoedig ziens.

Riek en Mia