Ola Ota! - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu Ola Ota! - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu

Ola Ota!

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris

16 Juli 2010 | Ecuador, Otavalo

Nou, de busreis was een avontuur apart. We werden de taxi uitgetrokken zodra we bij het busstation waren en gelijk in de bus naar Otavalo geduwt, geen moment van twijfel. Gedurende de reis stapten er meer mensen in de bus en vooral veel verkopers. Om eerlijk te zijn heb ik de rest van de reis geslapen (wat ook heel fijn was) maar Alda zei dat het uitzicht prachtig was.

Toen we zeiden waar we heen moesten werden we zomaar in the middle of nowhere afgezet en mochten we het zelf maar uitzoeken.. en bedankt?!
Gelukkig kwam er een indiaantje aan die ons bracht naar het hotel, wat er overgens heel gezellig uitziet maar ijskoud is.

De mensen hier zijn over het algemeen indianen, en ja (voor de simpele zielen onder ons) die lijken veel op de ouders van Jacob Black uit de twilight serie. Alleen jammer maar helaas, heb Jacob nog niet gespot.

Net heerlijk gegeten, geserveerd door een jochie van 12 (en nee, niet ahh ahh wat zielig) hij is zekerweten de mooiboy van het stadje. Met haartjes in gel, zonnebrilletje op (nee er is geen zon, maar regen) en mooie praatjes. Geweldig!

Zometeen weer eten (tja het is vakantie he) en dan morgen vroeg naar de bekende markten die hier zijn: eerst naar de dierenmarkt (heerlijk, even rond rennende geiten, kippen, koeien etc bezoeken) en daarna naar de "gewone" markt, waar ik helemaal los ga.
Daarna richting de o zo prachtige waterval.

Buenos Dias (¿?) xxxxxxxxx

• 17 Juli 2010 - 03:22

Suukie:

goed dat jullie de lokale bevolking leren kennen. Verteld wel veel over het land. Moet een top ervaring zijn , lijkt me. Welcome to Latin america. Enjoy....

• 17 Juli 2010 - 07:28

OMA:

Hallo Alda en Doris, je kan wel goed vertalen wat je voelt en ziet of soms niet ziet, jammer dathet niet warmer is. Maar voor de restvermaken jullie je wel denk. geniet maar en, tot later groeten Oma.

• 17 Juli 2010 - 15:49

Zotteke Haha:

hey dooderik en natuurlijk de enige ekte Alda!
    klinkt vet intressant maak je veel foto's voor me?
    ik mis je wel hoor met wie moet ik nu hangen :(:(:(:(:(
    veel plezier schatties!
    loveeeeeee

• 17 Juli 2010 - 18:01

Truus Weijs:

Hallo Alda en Doris, wat geweldig dat jullie dit samen ondernemen.
    Ik wist niets van jullieplannen. Geniet samen, dat zal wel gaan lukken. We volgens jullie vanuit Horst

• 17 Juli 2010 - 19:38

Stans:

Buenos dias senorita Doris
    Langzaam aan wennen: de mensen en hun cultuur. Wat een een belevenis en wat herkenbaar; je weet 20jaar geleden was ik ook daar en wat een andere wereld, maar o zo geweldig! Geniet lekker door een vakantie die je gemakkelijk vergeet.
    Liefs en dank je wel voor je mooie verhalen. Een knuffel voor beiden.

• 17 Juli 2010 - 19:39

Stans:

ik bedoel natuurlijk een vakantie die je niet zult vergeten!!!!

• 18 Juli 2010 - 12:39

Oma. :