Alguien una vaca? - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu Alguien una vaca? - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu

Alguien una vaca?

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris

17 Juli 2010 | Ecuador, Otavalo

Vannochtend (na weeer veel te vroeg wakker te worden, klote jetlag) zijn we naar de verschillende bekende markten van Otavalo geweest. Nou mensen, wie van jullie is ooit op een echte dierenmarkt geweest en is daarna niet vegetaries geworden? Verschikkelijk! Je komt op een groot plein, die helemaal vol gestuwt staat met mensen, en je hoord al allemaal geloei en geknor.. Dan probeer je, met heel veel (ik zeg heel veel) moeite het plein op te komen om een kijkje te nemen (wat ik, als ik nog ooit iets wil eten, liever niet dat gedaan) je ruikt vreselijke geuren, ziet vreselijke dingen. Konijnen, cavias, koeien, honden, katjes, kippen, ganzen, eenden, kalkoenen, varkens, noem maar op! Niets is te gek! En alles in het jong, oud, mannelijk, vrouwelijk maakt niets uit.

Na een half uurtje daar rond gelopen (inclusief een paar kippen die tegen je aan worden gehangen, schoenen vol met modder en totaal geen eetlust meer) gingen we door naar de volgende markt.

Hier hebben we een paar souvenirs gekocht (want nee mensen, koeien mogen het vliegtuig niet in, helaas) en een paar nieuwe vruchten geprobeerd, mjammie. En zijn toen doorgegaan naar de handenarbeidmarkt, mooi maar ondertussen hadden we het wel gehad. Honger hadden we nog steeds niet (dankje dierenmarkt) en hebben maar een dutje gedaan.

Daarna zijn we doorgegaan naar de bekende waterval hier in de buurt. Prachtig! Van alle kanten bekeken en nog iets gekocht. Hier hebben we trouwens wel wat gegeten (maar goed ook, want anders was ik zo die waterval ingevallen)

Nu zijn we terug (het is hier pas 4 uur) en gaan we zo even kijken wat we morgen gaan doen: paardrijden, zwemmen, meertjes bekijken, iemand ideeen?

Hoe is het daar in Holland?
Heel veel liefde

• 17 Juli 2010 - 22:35

Buuv Sandra:

Hier in Amsterdam ben ik vandaag heerlijk naar de sauna Spa Zuiver geweest een een vrijgezellig feestje. Daarna hebben we gegeten op het Leidseplein, waarna we "de jeugd" hebben achtergelaten om hun feestje te vieren in de stad.
    Nu ben ik zo duf als een konijn, niet eetbaar overigens en kan ik je zeggen dat er geen idee uit mijn bolletje rollen. Misschien met het paard in de mooie meertjes zwemmen? Waden mag ook.
    XXX

• 18 Juli 2010 - 07:58

Suukie:

Onverwachts kwam er een ouwe collega van de mariniers langs. Rondje stad gedaan, veel terrasjes gezeten. Lekker in het zonnetje. Daarna heerlijk gegeten en nagenoten op nieuwe rembrandsplein, erg leuke dag gehad. Net op youtube filmpje gekeken over equador, errug indrukwekkend. Have fun you 2