¿me llamo Doris? - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu ¿me llamo Doris? - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu

¿me llamo Doris?

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris

22 Juli 2010 | Ecuador, Quito

Ja mensen, is het vakantie gaan Doris en Alda naar school om Spaans te leren. Maar ik moet je zeggen, het is heel leuk! Het is een mooi gebouw met een mooie tuin, en vooral hele leuke mensen. Wat wat minder was was dat ik eerst een nogal vieze man had, nou zeg maar gerust tietenkijker, maar die heb ik gelukkig kunnen ruilen met mijn lieve medestudent. Nu hebben we er drie dagen erop zitten en nog twee te gaan!

Zondag avond gingen we naar het standbeeld van de maagd maria die hier hoog op een berg staat (a la Brasil) en hebben daar de zon onder zien gaan, prachtig!
Maandag na school, JA school, gingen we met een cabelbaan naar een van de hoogste punten rondom Quito om daar van het prachtige uitzicht te genieten. Hallo 4.500 meter, hallo hoogtevrees..

Daarna gingen we nog naar twee atracties in het park dat aan de voet van de berg lag, een achtbaan(tje) en een die alle kanten opging: op de kop, naar links, naar rechts, alles. En natuurlijk ging Alda ook alle kanten op: van rood, naar wit, naar ogen dicht, alles. Ik (en onze mede atractie gangers) hadden de tijd van mijn/ons leven!

Gister hebben we op het dak nog even Spaans geoefend met het leuke stel van wie we onze casa huren. Ookal kwamen we er vandaag achter dat het meredeel daarvan fout was, hmm.

Vanmiddag hebben we met onze medeleerlingen en leraren een typisch Ecuadoriaans drankje gedronken (rum en cola) en onze trip naar de amazone geboekt!!

Verder zit er nu, weeer, een jongen me aan te staren, maar dan nu van drie computers verder. Hoezo ongemakkelijk?

Hasta mañana!
(voor indi: tot morgen)

xxxxxxxxxxxxxx

  • 21 Juli 2010 - 20:05

    Stans:

    Lieve Doris.
    Leuk om weer van je te horen! Wat zijn jullie lekker bezig. Ik heb vandaag mijn laatste dag voor de vakantie gewerkt. een weekje klussen, ja alda klussen, en dan naar Turkije. Mucho plezier met alles en hasta mananaxxxxxxx

  • 21 Juli 2010 - 20:10

    Yasnaya:

    Heel veel sucess meisjes met jullie paanse school.
    Muchos besitos,
    Yas

  • 21 Juli 2010 - 20:28

    Eugène:

    Je schrijft zo dat ik soms denk dat ik er bij ben. In elk geval geniet ik met jullie mee, en ik denk nog een heleboel andere mensen ook. Krijgt Tessa je brieven ook ? Zoen (dubbel natuurlijk) want voor jullie allebei.

  • 21 Juli 2010 - 21:03

    Oma:

    Nou Doris, ga je in 5dagen spaans leren succes jullie hoor. veel plezier op je trip naar de amazone je dagen zijn goed gevuld maar ja nu kan je het doen, Veel geluk met alles wat je onderneemt ,en lieve groeten van Oma.

  • 21 Juli 2010 - 21:31

    Riek En Mia:

    Lieve Doris en Alda,
    we genieten erg van de beschrijving van jullie ervaringen in Ecuador. Doris wat kun je het treffend weergeven...het lijkt alsof we het mee beleven...heerlijk...iedere dag nieuwe ervaringen en we begrijpen dat dit nog maar het begin is want jullie hebben nog het een en ander in petto...geniet er maar lekker van met zijn tweetjes...wel bijzonder zo... moeder en dochter...eigen leer- en levenservaringen...wie neemt je dat nog af?? Lieve groeten van Riek en Mia

  • 22 Juli 2010 - 11:51

    Buuv Sandra:

    Als ik in die schoolbanken had gezeten en als ik een jongetje was geweest, had ik ook zo zitten staren :)
    Groetjes aan buuv Alda and keep on writing girly

  • 22 Juli 2010 - 20:00

    Jacqueline:

    Hoi lieve nicht en zus

    Ik wist niet eens dat jullie op reis waren. Wat een ervaring, met z'n tweetjes naar Ecuador. Ik vond het vorig jaar al heel bijzonder om 3 dagen met Jannie alleen in Amsterdam te zijn.
    Leuk overigens om jullie verslagen te lezen.
    Lukt dat om in zo'n korte tijd iets van het Spaans op te pikken Doris??? Alda heeft het volgens mij al eens gevolgd, maar jij???
    Ik wens jullie nog een hele fijne vakantie.
    Tot.....

    Jacqueline

  • 23 Juli 2010 - 17:57

    Alda:

    je schrijft erg levendig, het lijkt net alsof ik erbij ben:) nee ff serieus. het is geweldig om met jou op reis te zijn. te quiereo muchissimo xx en tien keer per dag zeg ik trots ´si eso es mi higa´

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Doris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 33929

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 11 Juli 2016

Neem me asseblief na Kaapstad

05 Februari 2013 - 08 Mei 2013

L'Asia!

13 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Ecuador here we come!

20 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Op naar het avontuur

07 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Thailand met Chric

Landen bezocht: