Knom tjol ched prehja - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu Knom tjol ched prehja - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu

Knom tjol ched prehja

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris

05 Maart 2013 | Cambodja, Khett Batdambang

Dus, die vierdaagse jungletocht he. Ondertussen al een tijdje geleden, maar alsnog iets om zeker met jullie te delen. Het was heel mooi, super vernieuwend en we hadden de schattigste gidsen.

Zodra je wegliep uit Chi Phat (wat een dorpje zou moeten voorstellen, maar puur bestond uit een aantal huisjes langs de weg) kom je gelijk in een nog mooiere omgeving dan waar je al in zat. Eerst de heuvels met uitgestrekte vlaktes, bestaand uit gras, bloemen en tientallen verschillende bomen (inclusief eekhoorns). Daarna een prachtige waterval, waar het helaas voor mij vrij snel ophield qua wandelen. En nee, niet omdat ik moe was, zo simpel was het helaas niet.

Bij deze waterval (nogmaals; eerste waterval, eerste dag) ben ik niet zo voorzichtig geweest. Op het punt dat ik het water in wou springen merkte ik dat mijn enkel vast was komen te zitten tussen twee rotsen onder water (nee, dat had ik echt niet eerder door) waardoor ik in mijn volle enthousiasme het water in sprong en mijn enkel verzwikte. Typisch.

Maar goed, ik wou natuurlijk niet de hele toch missen door zo'n lompe actie en er werd een moto (lees: scootertje met een mega zadel zodat alle schattige aziaatjes met ze 5en erop passen, inclusief een half huis) geregeld die mij naar het kamp zou brengen waar we die avond zouden gaan slapen. En nu moet je begrijpen dat de omgeving nogal snel veranderde van heuvels en vredige boompjes naar een ruige jungle. Wat een geweldige nieuwe ervaring!

Ik had nooit verwacht dat die moto zoveel aankon... Nou, los van een val dan, maar ja wat denk je dan als je met volle snelheid een steil pad op wilt rijden waar een enorme boomstam in de weg ligt? We zijn op zoveel moeilijke plekken gekomen waar ik zelf moeite zou hebben om te lopen (ookal had ik twee normale enkels) maar die moto niet hoor; appeltje, eitje.

Dus je rijdt door een prachtige jungle, maar je durft niet je ogen van het pad te houden (gewoon voor het geval dat) en als je dat dan wel stiekem even doet heb je de kans weggeslingerd te worden door lianen die overal hangen, alsof het niks is. Want dat Cambodjaantje voorop is natuurlijk een stuk kleiner.

Maar goed, veilig aangekomen bij het kamp.
En zelfs de 2de dag helemaal meegewandeld. Inclusief stok en een rustig tempo, maar niet te rustig anders werd de gids gestresst omdat we nog ver moesten. Opnieuw geslapen in een prachtig kamp (het kamp zelf was niet zo bijzonder, een paar bambootakken waar we onze hangmatten aan konden hangen, wat niet helemaal goed ging aangezien Duif en ik door die van ons heen zijn gezakt) maar de omgeving, wauw! Naast het kamp een rivier(tje) waardoor de rest van de dag bestond uit zwemmen, heerlijk eten en knus met ze alle in de hangmat hangen. En dat allemaal tussen de bomen, sterren en vooral heel veel dierengeluiden. Heerlijk. En om het plaatje compleet te maken: een geweldige gids en een goede kok waren inbegrepen, ha!

De 3de en 4de dag minder gelopen, waardoor ik wat meer kon genieten van de vogels en natuur om ons heen, we hebben zelfs de laatste ochtend nog wat gibbons in actie gezien. Goed he. Daarna terug naar Chi Phat en van onze laatste avond genoten. De dag daarna verder gaan liften richting Battambang, maar op dat verhaal zullen jullie toch echt nog even moeten wachten.

Denk tot morgen.
Liefs

  • 05 Maart 2013 - 14:42

    Alda:

    Wat weer een leuk en beeldend verslag, goed dat je je niet hebt laten verslaan door een verzwikte enkel.

  • 05 Maart 2013 - 18:00

    Oma:

    Hallo doris. leuk wat van je te horen. maar minder die enkel. Gaat het weer.
    dit is de derde keer dat ik reageer. . ik zie staan 1 reactie. van van Alda, is dat niet door gekomen. ve
    rder wens ik je nog een goede tijd. en tot later groet Oma.

  • 07 Maart 2013 - 00:05

    Indi :

    Doris!! Jeeeeeeeeeehhh wat heb ik nou steeds gezegd!! Kijk uit!! Ik wist dat zoiets zou gebeuren!! geef die voet rust en pas op!!
    Verder blij om te horen dat het je niet laat stoppen, that's my girl!!
    Have fun! And be careful!!!!
    Loveyoubooboo!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Doris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 33931

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 11 Juli 2016

Neem me asseblief na Kaapstad

05 Februari 2013 - 08 Mei 2013

L'Asia!

13 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Ecuador here we come!

20 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Op naar het avontuur

07 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Thailand met Chric

Landen bezocht: