Yo no hablo español - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu Yo no hablo español - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Doris Koolmees - WaarBenJij.nu

Yo no hablo español

Door: Doris

Blijf op de hoogte en volg Doris

16 Juli 2010 | Ecuador, Quito

Laat ik bij het begin beginnen:
2 dagen geleden, om 10 uur sochtends begonnen Alda en ik aan de verre reis naar dit prachtige land, via de USA.
Het eerste vliegtuig was heerlijk: stoeltje naar achter, schermpje voor je, afstandsje aan, en hupsakee! Films; spelletjes; muziek; alles voor het uitkiezen. In Amerika 3 uur gewacht, na grondig onderzoek door de douane (ze zijn nu in het bezit van al mijn vingerafdrukken en een aantal foto"s). In het tweede vliegtuig was het koud, onaardig personeel, weinig ruimte; het tegenovergestelde dus.. Het pluspunt hier was dat ik naast 2 heerlijke mensen zat (nee in amerika snappen ze niet zo goed wat het betekent als je twee stoelen naast elkaar reserveerd..) Naast mij, ookal had hij mijn plek in gepikt naast het raam, zat een man uit Collerado die ging verhuizen naar Ecuador (die ouwe gek) en links van me, zat een heel schattig oud vrouwtje (zo eentje die je ook veel tegen komt in Spanje, met een kin die tot de neus komt door alle uitgevalle tanden: heeeeerlijk).

Dood moe aangekomen in Quito, lokale tijd was rond 12 uur, wat betekend dat het voor ons rond 7 uur sochtends was. Wat betekend dat jullie daar in Ollandia over een paar uur opstonden en ik nog niet eens aan het slapen was. Maar hier hielden ze natuurlijk geen rekening mee, we moesten nog een uur in de rij staan, en daarna opzoek naar onze taxichaffeur.

Toen we aankwamen in het hotel: PRACHTIG, je weet niet wat je mee maakt. Picture this: heerlijk huisje, met op het dak een sauna en jacuzzi en als uitzicht Quito, een prachtige stad die in een vallei ligt. Overal lichtjes (ja dat krijg je als het 12 uur snachts is) en een prachtig standbeeld op de hoogste berg (weliswaar gestolen van Brazillie maar nog steeds)

Gister veel te vroeg wakker geworden, opgestaan met een heerlijke fruitshake en een broodje, vervolgens Quito verkend.
Leuke stad, aardige mensen, mooie gebouwen. We hebben zelfs al een BF (ontmoet in een kerk: "by tsie game from thie netserlands to spain, you couldnt find an ugly dutch woman in tsie crowd, would you call mie if you need something? i would like tso be you bestfriend!" uhh oke?)

Avond gegeten in een leuk (spaans) straatje, er was nog een man die een liedje voor me heeft gezongen ("are you dutch? the next song is for your beauuuuuutifull green eyes" cutiepie) en dan vervolgens verplicht geld te geven natuurlijk..

Net opgestaan, met heerlijke broodjes en prachtig uitzicht. Nu zit ik in een internet cafe bij ons om de hoek, met een jongen naast me die een beeetje eng zit te staren en doet alsof hij alles begrijpt wat ik typ.. weirdo haha. Alda heeft me hier gedropt (oh wat zielig) omdat ze moest bellen naar de taalschool waar wij volgende week spaanse les gaan volgen, zonder kom je niet echt ver.

Gister was het weer wat minder, llovía en Quito?! Maar nu breekt de zon door.

Zometeen richtig museum, en vooral heel veel foto´s maken. Vanavond weer ergens eten, dan naar de sauna en genieten van het prachtige uitzicht.

Saludos, Doris.

  • 15 Juli 2010 - 15:40

    Oma, :

    Zo Doris, al heel wat beleeft in enkele dagen, Ja er zijn vele soorten mensen he, dat merk je al gauw. Blijf maar in de buurt van Alda, dat je niets vervelends meemaakt, want zou ik heel erg vinden Hier alles oke. Geniet van de leuke dingen Vele groeten ook aan Alda ,en tot later. Oma,

  • 15 Juli 2010 - 20:26

    Stans:

    Lieve doris en ook alda,
    Wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn en dat je doris al zo snel van je laat horen. Het klinkt allemaal al erg gezellig en krijg daardoor ook zin om op avontuur te gaan.
    Ik heb geen bijzonderheden, werk nog braaf een aantal dagen en dan lekker vrij. Heel veel plezier en tot schrijfs, dikke kus voor jullie beiden.

  • 15 Juli 2010 - 22:16

    PA:

    WAAAAAAHH het voelt net of ik mee ben op vakantiee ahahahahha woooo die gast in het internet cafe .. watsup dude ahha.
    wat betreft je hotel.. f*ck you. hhaha
    wat betreft je liedje heerlijjjk dat jij er ook een hebt haha;)
    wat betreft zolang weg zijn.. I hate you
    wat betreft die ''BF'' excuse me?
    en wat betreft jouw.... I LOVE YOU hahahah
    ik spreek je snel en niet berooft worden onder de busstoel door ahahhahaha
    xoxo

  • 15 Juli 2010 - 22:25

    Buuv Sandra:

    Die jacuzzi en sauna op het dak, blijft wel zingen in mijn kopske, cutiepie.

  • 16 Juli 2010 - 21:26

    Wahid:

    Lieve Doris en Alda
    Wat leuk dat jullie zo ver op vakantie ben, veel plezier
    Groeten.
    Wahid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Doris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 33980

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 11 Juli 2016

Neem me asseblief na Kaapstad

05 Februari 2013 - 08 Mei 2013

L'Asia!

13 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Ecuador here we come!

20 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Op naar het avontuur

07 Juli 2009 - 29 Juli 2009

Thailand met Chric

Landen bezocht: